Voeding en plezier

Wij willen van voeding een middel van evenwicht en ontplooiing maken

De legende

Het eerste idee komt voort uit de zin om het uitzonderlijke boekweit te valoriseren, vol voedingsstoffen en natuurlijk glutenvrij.

Aan de hand van een origineel, biologisch recept ziet onze knapperige cracker mannen par mensen zo het daglicht. Hiervoor wordt een extrusieprocedé gebruikt, dat in die tijd nog niet met boekweit gebruikt werd en waardoor het product zijn unieke textuur krijgt. 

De selectie van nieuwe grondstoffen heeft het concept van Le Pain des Fleurs-crackers doen groeien: de smaak en de voedingseigenschappen van het ingrediënt, gesublimeerd door zijn knapperigheid.

Le Pain des Fleurs is in een paar jaar tijd een vooraanstaand product geworden, dat onontkoombaar is in gespecialiseerde biologische winkels, en dit is een uniek fenomeen.

Het eerste succes van Le Pain des Fleurs is voornamelijk te danken aan mond op mond-reclame en berust op de overtuigingskracht van de mannen die het product op vele beurzen gepresenteerd hebben. Niemand blijft onverschillig na het proeven van deze crackers!

Bijna 20 jaar na zijn eerste stappen blijft Le Pain des Fleurs zijn oorspronkelijke missie trouw: het beste uit de natuur gebruiken en de basis aanbieden voor een gezondere voeding.

Het verhaal van 20 jaar succes

Geboorte van de krokante bio crackers met boekweit in de Haute-Loire

In die tijd werd de boekweit van een kleine, plaatselijke producent tussen stenen tot bloem vermalen. Hoewel de boekweit nu uit verschillende productiegebieden afkomstig is, is het recept van de oorspronkelijke cracker niet veranderd: 100% van de bloem in de cracker is afkomstig van boekweit.

afdiag

Opkomst van het merk

De witte boekweitbloempjes worden het symbool van het merk en geven het de naam ‘Le Pain des Fleurs’. Boekweitcrackers verkrijgen en gebruiken vanaf dat moment de glutenvrij-garantie van Afdiag.

De nieuwe ‘klassiekers’

Het succes van boekweitcrackers brengt de ontwikkeling van nieuwe smaken met zich mee: Quinoa en Tamme kastanje, die al snel onontkoombare producten van het merk worden.

Internationale aanwezigheid

Het jaar 2009 markeert de opening van het merk naar de grote export. Le Pain des Fleurs is aanwezig in een veertigtal landen, van Noord-Amerika tot Azië.

Voortzetting van de ontwikkeling

Na de zeer geslaagde introductie van meergranencrackers, worden crackers met ui en milde smaken op de markt gebracht. Nu kan Le Pain des Fleurs liefhebbers van krokante crackers afwisseling bieden, van het ontbijt tot het avondeten, via het vieruurtje en het aperitief!

De voedingsgolf

In 2017 zien voor het eerst twee crackers met peulvruchten het daglicht: crackers met groene linzen en kikkererwten. Deze zijn rijk aan ijzer en een bron van eiwitten, vegetariërs en flexitariërs hebben ze dan ook snel geadopteerd.  De cracker met zwarte rijst dynamiseert het bestaande aanbod met zijn mooie, betoverende kleur en zijn authentieke smaak en nodigt uit tot creativiteit!

Een Pain des Fleurs ‘Spécial Matin’

Sommige consumenten vertrouwen ons toe dat ze graag een Pain des Fleurs zouden zien die eenvoudiger te besmeren is, speciaal voor het ontbijt. Wij maken dan ook het perfecte alternatief voor toastjes en gegrilde broodjes: een unieke, gulle cracker, XXL-knapperig, met een milde smaak maar zonder toegevoegde suikers !

Le Pain des Fleurs, een Ekibio-merk

Sinds 1989 dragen wij bij Ekibio bij aan de ontwikkeling van biologische, plantaardige voeding, die de mens en de planeet respecteert, om onze voeding betekenis te geven.

Meer weten over Ekibio